Posts tonen met het label kerst. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kerst. Alle posts tonen

dinsdag 24 december 2013

* eet smakelijk *

We weten allemaal dat de Kerstdagen bestaan uit eten, eten en nog iets meer eten...
En net als ieder jaar hebben ook wij weer veel te veel in huis!
Ach, het is tenslotte vakantie en na de vakantie gaan we gewoon weer een beetje minderen.
 
 
En als er dan tóch wat extra's aan ons lijf is blijven hangen dan heb ik hier nog wat 'leuke' oefeningetjes gevonden om de boel weer snel in het gareel te krijgen. Victory jumps, Plank-hops en Opdruk lunges. Ik zeg leef je uit!

zondag 22 december 2013

* kleine moeite, groot plezier *

 
 Een aantal jaren geleden bedacht ik elk jaar weer een kerstkaart die veel tijd en geld kostte maar daar ben ik inmiddels mee gestopt. De crisis is merkbaar bij velen, maar ook het gemak van een mailtje, een 'kaartje' op Facebook of een smsjes; de kerstkaarten worden een zeldzaam item in de loop van de komende jaren. Toch blijf ik het leuk vinden om kaartjes te versturen. Oók buiten de feestdagen om!
Dus hier een linkje met ideetjes voor iedereen die niet van gekochte kaartjes houdt en nog wat inspiratie kan gebruiken...


En voor iedereen die geen kaartje van mij in de bus heeft gehad:
HELE FIJNE FEESTDAGEN EN VEEL GELUK EN GEZONDHEID VOOR 2014!

dinsdag 25 december 2012

* monsterlijk leuk *

Onze eerste Kerstdag bestond voornamelijk uit relaxen en niets moeten. Heerlijk! Lalas mocht lekker uitslapen, Sam en ik zaten in pyjama lekker wat te lezen, op de iPad en tv te kijken. Daarna lekker gedoucht en met Queenie naar het bos en strand.
Thuis nog even een broodje kroket en daarna gezellig naar de bios.
 
 
Natuurlijk zagen wij de Nederlandstalige versie met de stemmen van Ferry Doedens en Liza Sips.
Leuke humor, mooi in elkaar gezet. IMDb geeft de film een 7,1 en dat is een mooi cijfer.
 
Dracula runt een hotel speciaal voor monsters, zodat ze van een welverdiende vakantie kunnen genieten ver van de mensenwereld. Het hotel vormt ook een veilige omgeving voor zijn dochter Mavis. Dracula wil haar beschermen tegen de wrede buitenwereld, maar op een dag belandt mensenjongen Jonathan van Helsing in het hotel. De twee worden verliefd en beginnen een geheime romance.
 
Morgen zijn we weer compleet met Amber en komen mijn mama en schoonouders bij ons eten.
Lalas kookt, ik zorg voor de hapjes.
Vanavond doen we weer even helemaal niks. De relax-modus staat hier nog steeds aan!
Merry Christmas. Ho-Ho-Ho!


woensdag 28 december 2011

* zeeuws grietje *


Mijn Lief had me voor Kerst (en ook nog een beetje voor mijn verjaardag) een ring cadeau gedaan. Een hele mooie van IPPY, uit de serie "Grietje". Nu was de ring wat te groot én hij was niet praktisch in het dragen, dus mocht ik vandaag iets anders uitzoeken. Ik heb voor bovenstaand kunstwerkje gekozen. Alleen draag ik 'm niet aan een ketting, maar als armband. Aan een 'leertje' net als de Trollbeads. Ze gaan 'm speciaal voor mij maken zodat ie mooier op mijn pols valt. Woehoe!
Ik ben er super blij mee!

zondag 25 december 2011

* MERRY X-MAS *



Ik wens iedereen hele fijne feestdagen!
Geniet van elkaar, neem een extra kerstkransje en een extra wijntje.
Over twee dagen is het weer voorbij en na het nieuwe jaar kun je weer nadenken over het wel of niet gaan lijnen, maar vandaag mag alles! :)
GENIET!
-X-

maandag 27 december 2010

* het zit er weer op *

De Kerstdagen zitten er weer op. Voor ons was het dit jaar allemaal wat anders dan andere jaren. Geen familiebezoekjes en geen uitgebreidde maaltijden. Eerste Kerstdag hebben we lekker lang in pyjama rondgelopen om nog bij te komen van onze 16 uur durende terugreis en hebben we, na een frisse neus buiten, eigenlijk niet veel meer gedaan. Ik heb vier wasmachines was weggewerkt, dat vond ik wel genoeg. Ons diner bestond uit een karbonaatje met aardappeltjes en boontjes met een stukje ijstaart na. Tweede Kerstdag ging Amber naar haar papa en zijn Lalas, Sam & ik even bij mijn mama langs geweest, die zich al een paar dagen 'beroerd' voelde. Verder heb ik gestofzuigd, gedweild en bedden verschoond. Het diner bestond uit een pizza die we lekker op de bank opgegeten hebben. Ik heb de vakantiefoto's op de laptop gezet en verder wat zitten surfen op het net. De kerstboom brandde, de haard en alle kaarsjes waren aan, maar het was minder 'Kerstig' dan anders. En dat is prima. Volgend jaar doen we wel weer aan familiebezoekjes en Kerstdiners. Nu nog een kerstvakantie waarin ik drie dagen werk, nog een dagje shoppen met mijn schoonmama, vanavond Queenie ophalen. En met Oud & Nieuw? Dan zijn we ook gewoon thuis met z'n drietjes. Relaxt zappend op de bank ;o)

woensdag 8 december 2010

* voor (de) meisjes *

Gisteren ging ik op zoek naar passende bhtjes voor mijn pubermeisje. De bhtjes die ze had worden te klein en dus kwam ik terecht bij Livera, op de Hema na, de enige winkel waar je nog de allerkleinste maatjes kunt scoren... Op de valreep zag ik voor mezelf ook nog een leuk setje van Esprit, maar vanmiddag kon ik het een en ander toch weer gaan ruilen omdat de maten niet goed waren... Passen vind ik sowieso al niet echt een pretje, maar lingerie passen al helemáál niet! Maar goed, we hebben weer leuk nieuw ondergoed. Nu nog op zoek naar wárm ondergoed voor de aankomende wintersportvakantie...

 

De bovenstaande foto is een shot uit een reclamefilmnpje van het merk La Senza. Ik denk dat ze het clipje vooral voor de kopende mannen gemaakt hebben, want ik zal er geen setje meer om kopen! Via de link kunt u het filmpje zelf bekijken. *slaap lekker*

dinsdag 23 november 2010

* let it snow *

Ja, ik weet het. Sinterklaas moet nog komen en ik begin al over sneeuw en Kerst! Vanmorgen ben ik druk aan het shoppen geweest om de cadeautjes voor 5 dec. al in huis te halen, want voor je het weet staat die man met z'n geschminkte vriendjes en zijn schimmel weer voor je deur... Ik ben goed geslaagd en bij thuiskomst kwam ik er acher dat Amber & Sam nog wel 2x hun schoen mogen zetten. Zó veel had ik inmiddels al weer bij elkaar verzameld.

En als Sinterklaas dan weer vertrokken is naar het warme Spanje, kan ik me druk gaan maken over die andere bebaarde man met zijn rendieren. Op het werk natuurlijk dé tijd om veel te werken, maar ook weer tijd voor vakantie. Dit jaar ga ik namelijk voor het eerst in mijn leven op wintersportvakantie... Ik, die van zon, zee en warmte hou, mag me straks een week gaan vermaken in de sneeuw, kou en op de piste. Whaah, ziet u het al voor u? Ing op ski's! Ik ben de enige volwassene van onze familie die nog nooit van z'n leven geskied heeft. Ik mag dus gezellig alleen in een skiklasje aan de slag: Yeah...

Om me op de kou voor te bereiden heb ik vandaag een paar snowboots gekocht. Ook handig als het hier straks gesneeuwd heeft en ik met de hond moet lopen. Ik heb het niet graag koud namelijk. Nu zien die dingen er eigenlijk nooit echt 'flashy' uit, maar ik zag laatst een paar van Crocs in een tijdschrift die ik toch wel vond kunnen. Nu twijfel ik dus. Maar ach, hoe vaak zal ik ze dragen en is dat het geld waard? De skikleding kan ik gebruiken van mijn schoonzus, Sam heeft skikleding van zijn neefjes, Lalas heeft zelf nog en voor Amber hebben we een flitsende outfit besteld. Nog een week of vier... Ik moet me misschien ook maar alvast in gaan zingen voor ná het skiën....

Al zoekend naar foto's om bij dit logje te plaatsen stuitte ik op Valenki boots. Na Crocs en Uggs zou dit een nieuwe rage moeten worden. Erg warm en oorspronkelijk uit Rusland. Nou, sorry maar dat gaat zelfs mij te ver. Het lijken wel een stel hoeven van een koe! Not for me! Lekker in Rusland laten zou ik zeggen.