maandag 28 maart 2011

* gisteren in het Schuttershof gezien *

Sonny Boy
In de herfst van 1928 zien Waldemar Nods en Rika van der Lans elkaar voor de eerste maal. Het is een ontmoeting tussen twee werelden: hij is zwart, zij blank; hij nog geen twintig, zij al bijna veertig; hij is een student uit het exotische Suriname, zij is oer-Hollands, getrouwd en moeder van vier kinderen. Kort na hun eerste ontmoeting blijkt zij zwanger te zijn, het schandaal is niet te overzien en de Tweede Wereldoorlog staat op uitbarsten...

Sonny Boy is de verfilming van de bestseller van Annejet van der Zijl, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een verboden liefde. De regie is in handen van Maria Peters, die eerder grote successen boekte met familiefilms als Kruimeltje, Pietje Bell en de Carry Slee-verfilming Afblijven

En zo zat ik gisteren met drie vriendinnetjes in de Middelburgse Cinema. Ik had het boek al een jaar of anderhalf geleden gelezen, dus kende het verhaal. Mooi verfilmd. Uiteindelijk zat ik naast drie snotterende dames... Film krijgt bij IMDb een 6,5.

2 opmerkingen:

Het kittige Draadje zei

staat nog op mijn lijstje te lezen en nog te zien.. lijkt me waanzinnig mooi

*ing* zei

@Boontjuhh:Ik heb het boek hier liggen dus als je het wilt lenen geef je maar een gil ;o)